IP Wechsel / IP change

* Announcements and important Informations
* Bekanntmachungen und wichtige Informationen

IP Wechsel / IP change

Beitragvon Uncle CM » Mi 6. Mai 2015, 14:09

Translate to English translate to German Translate to French Translate to Italian Translate to Spanish Translate to Portuguese Translate to Czech Перевести на русский язык 翻译成中国

Hallo liebe Metros,

im Zuge der stetigen Weiterentwicklung des Grids, gab es für die Domain hypergrid.org sowie die Hauptsubdomains (u.A. forum.hypergrid.org , metropolis.hypergrid.org , etc) einen IP Wechsel um die Kompatibilität der SSL Zertifikate zu verbessern.
Im Normalfall dürftet ihre von diesem Wechsel nichts merken! Sollte es dennoch zu Problemen kommen, so überprüft ob die richtige IP (neu: 144.76.31.155 / alt: 144.76.31.136) verwendet wird und/oder meldet euch doch bitte im Forum!

Uncle CM
===

Dear Metros,

in our ongoing development of the grid, we recently changed the ip for the domain hypergrid.org and the major subdomains (i.e. forum.hypergrid.org , metropolis.hypergrid.org , etc) to increase the compatibility of the SSL cert.
normally you shouldnt take any notice of this change! If you experience any issue, please ensure youre using the new ip (new: 144.76.31.155 / old: 144.76.31.136) and/or post in the forums!

Unlce CM
Uncle CM

Re: IP Wechsel / IP change

Beitragvon Minethere Always » Mi 6. Mai 2015, 14:48

Translate to English translate to German Translate to French Translate to Italian Translate to Spanish Translate to Portuguese Translate to Czech Перевести на русский язык 翻译成中国

maybe this needs to propagate to Texas still...I can't access the online avatar list or the splash page.
My Metro blogspace http://tinyurl.com/nlgvkk3
just another quasi-anonymous ephemeral wanderer...
Minethere Always

Beitragvon Minethere Always » Mi 6. Mai 2015, 15:42

I also can't login...maybe someone can give the "tips for dummies" way to do whatever I am supposed to do?
My Metro blogspace http://tinyurl.com/nlgvkk3
just another quasi-anonymous ephemeral wanderer...
Minethere Always

Beitragvon Shy Robbiani » Mi 6. Mai 2015, 18:33

Minethere Always hat geschrieben:I also can't login...maybe someone can give the "tips for dummies" way to do whatever I am supposed to do?
I went listening Of Monsters and Men on YouTube, did some work in Blender and time went fast :D
Am Ende wird alles gut. Wenn es nicht gut ist, ist es nicht das Ende.
Shy Robbiani

Beitragvon Gubbly » Mi 6. Mai 2015, 18:53

Irgentwas läuft aber noch nicht, beckomme von der Region haufenweise
Code: Alles auswählen
18:50:53 - [GRID CONNECTOR]: Exception when contacting grid server at http://hypergrid.org:8003/grid: Error: ConnectFailure (Connection refused)
18:50:53 - [STARTUP]: Registration of region with grid failed, aborting startup due to Error communicating with the grid service at http://hypergrid.org:8003/grid   at OpenSim.Region.Framework.Scenes.Scene.RegisterRegionWithGrid () [0x00000] in <filename unknown>:0
  at OpenSim.OpenSimBase.CreateRegion (OpenSim.Framework.RegionInfo regionInfo, Boolean portadd_flag, Boolean do_post_init, IScene& mscene) [0x00000] in <filename unknown>:0

obwohl er die Adresse richtig auflöst:

PING hypergrid.org (144.76.31.155) 56(84) bytes of data.
Ich vermiete Regionen, bei Interesse schreib mich einfach an.
The Sweetest Thing
Gubbly

Beitragvon Uncle CM » Mi 6. Mai 2015, 19:11

Minethere Always hat geschrieben:I also can't login...maybe someone can give the "tips for dummies" way to do whatever I am supposed to do?

this was my fault! Mea culpa! Im sorry!
Everything worked, expected I have forgotten, that our MySQL Server only allows connections from the old ip address ... so all MySQL queries were blocked. such a newbioe mistake :roll: :ugeek:
I switched back the ip and will adjust the security settings on our MySQL server and switch it again (maybe) tomorrow, but not today. Dont worry ;) Sorry for the inconvenience! :)

Das war meine Schuld! Asche auf mein Haupt, tut mir leid!
Alles hatte funktioniert, außer dass ich vergessen hatte, dass unser MySQL Server nur Verbindungen von der alten IP Adresse akzeptiert ... deswegen wurden alle MySQL Anfragen geblocked. So ein Anfängerfehler :roll: :ugeek:
Ich hab die IP sofort wieder zurück gestellt und werde die Sicherheitseinstellungen anpassen und die IP (vermutlich) morgen nochmal ändern, aber nicht heute. Keine Sorge ;) sorry für die Probleme! :)

Uncle CM
Uncle CM

Beitragvon Gubbly » Mi 6. Mai 2015, 19:56

Und für alle bei denen es immer noch nicht funktioniert können in die Datei /etc/hosts (unter linux server) oder C:/Windows/
system32/driver/etc/hosts (unter windows server) folgenes eintragen:

144.76.31.136 hypergrid.org

Dann müsst ihr diesen eintrag aber wieder entfernen wenn die neue IP wieder in Betrieb genommen ist.
Ich vermiete Regionen, bei Interesse schreib mich einfach an.
The Sweetest Thing
Gubbly

Zurück zu Announcements / Bekanntmachungen